Внутрішня політика

Боротьба за НАБУ: хто завадить Банковій проштовхнути «ручного» аудитора

17.05.2017
img1
Прес-служба МЦПД

НАБУ створювалося за підтримки міжнародних партнерів, США для того, щоб контролювати українську владу і стримувати її апетити. Тому фактично бюро підконтрольне не тільки президентській Адміністрації, але й до певної міри перебуває під зовнішнім управлінням.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Ігор Петренко, оцінюючи заяву про те, що відхилений Радою кандидат в аудитори НАБУ Найджел Браун знову братиме участь у відборі кандидатів.

«Західні партнери розуміють, що кошти, які вони позичають нашій країні, повинні перебувати під контролем кредиторів. Тому будь-яка спроба української влади тиснути на нинішнє керівництво Національного антикорупційного бюро, намагатися якось впливати на роботу НАБУ негативно сприймається нашими міжнародними партнерами», - пояснює експерт МЦПД.

За його словами, нинішні перші особи вітчизняних антикорупційних структур стали компромісними фігурами між українською владою та ініціаторами створення антикорупційних органів.

«Якщо проаналізувати їхні біографії, то Назар Холодницький (керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури) працював у старій правоохоронній системі, мав зв'язки з екс-прокурорами, що належать до орбіти Президента і його оточення. Це стосується й Артема Ситника (директор НАБУ)», - додав політолог.

«Однак, швидше за все, в НАБУ усвідомлюють, що в роботі бюро варто орієнтуватися не стільки на нашу владу, скільки на зовнішні орієнтири і міжнародних партнерів, які допомагають фінансово», - припустив Петренко.

При цьому, уточнив експерт, діяльність НАБУ поки далека від ідеалу: до неї є багато питань, існує й проблема «дуалізму» впливу на цей орган.

На його погляд, ситуація стане більш конкретною після того, коли США визначать, хто в Білому домі координуватиме «українське питання».

«США повинні відпрацювати стратегію щодо України, призначити особу, яка буде координувати цей напрямок. Після цього можлива активізація по всіх фронтах і складуться умови для підвищення тиску на українську владу. Поки така стратегія відсутня. Не виключено, що на тлі невизначеності АП намагається встановити чи розширити свій вплив на антикорупційні органи», - резюмував Ігор Петренко.

Публікації за пріоритетом «Внутрішня політика»
Внутрішня політика

Толерантність - це культура любові, - Любко Дереш

20 вересня у Хмельницькому відомий український письменник Любко Дереш зустрівся зі студентами та молоддю в рамках комунікаційної кампанії з підтримки толерантності і взаєморозуміння в суспільстві "Віднайти Повагу" за сприяння Програми розвитку ПРООН в Україні. “Для себе тему толерантності я сприймаю трохи ширше і називаю її культурою любові. У свій час мене надихнула книга Стівена Кові “7 звичок надзвичайно ефективних людей”. Якраз тоді я повертався із Єгипту і шукав спосіб, як діяти далі, щоб бути високоефективним. І з'ясував, що людина в житті тоді ефективна, коли в неї з'являється місія”, - зазначив Любко Дереш. “І тоді я зрозумів, що мені для себе нічого не потрібно. Тільки коли я беру за когось відповідальність, я починаю одразу діяти. Це допомагає нам розкриватися, коли ти хочеш допомагати іншим. Або коли ти даруєш подарунки, в тебе з'являється щось інакше, щось нематеріальне. Ти віддаєш, а при цьому в тебе щось прибуває. Відчуття, ніби всередині стільки внутрішнього багатства і це відчуттям близьке до відчуття щастя”, - додає він. “Я хочу будувати культуру любові своїми книжками, своїм життям. І сам хочу будувати цю культуру любові. Зараз ми живемо в культурі страху. Наше суспільство побудоване на принципах страху і користі, вони визначають більшість аспектів життя. Влада, преса, - вони всі роблять акцент на тому, що страх є визначальним. Любов - це те, що може прийти на зміну страху, тоді коли ми починаємо довіряти іншим, вірити в те, що є частинкою одного цілого”, - каже Любко.

Внутрішня політика

МЦПД розпочинає комунікаційну кампанію "Віднайти повагу"

Міжнародний центр перспективних досліджень за підтримки Програми розвитку ПРООН в Україні ініціює комунікаційну кампанію з підтримки толерантності і взаєморозуміння в суспільстві "Віднайти Повагу".  В рамках проекту передбачено створення інституту «Посланців доброї волі ПРООН» в Україні для просування цінностей толерантності та взаєморозуміння. Багаторівнева комунікація в суспільстві з даного питання буде належати моральним авторитетам, лідерам думок- українцям, які здобули визнання в різних сферах. Протягом проекту передбачено проведення  серії заходів – публічних лекцій, дискусій для соціально активних груп населення в різних регіонах України задля просування та утвердження принципів взаємоповаги, толерантного ставлення та прийняття інших точок зору в українському суспільстві.  Отож, наразі до проекту долучилися: Любко Дереш, письменник; Наталія Сумська – Народна артистка України; Катя Чілі - співачка; Андрій Куликов – журналіст, медіа-експерт;Лариса Денисенко- правозахисниця, письменниця; Алевтина Кахідзе –художниця; Михайло Мінаков - філософ;  Євген Захаров – правозахисник; Гульнара Абдулаєва – історик, телеведуча; Слава Варда –  майстер спорту, телеведучий; Мар’яна Савка – літературознавець, письменниця; Павло Вишебаба - музикант, співзасновник еко- та зоозахисної громадської організації "Єдина планета".        

Внутрішня політика

Вісник регіональної прозорості. Випуск 3

Пропонуємо вашій увазі третій випуск аналітично-інформаційного продукту Міжнародного центру перспективних досліджень – «Вісник регіональної прозорості», який розроблено в рамках реалізації проекту «Транспарентність, фінансове здоров’я та конкурентоспроможність місцевого самоврядування в Україні» (надалі – Проект), що реалізується МЦПД та словацькою недержавною неприбутковою організацією INEKO за фінансової підтримки Посольства США в Україні. У віснику ви зможете ознайомитися з напрацюваннями Проекту та його перебігом, а також з різноманітними матеріалами, присвяченими підвищенню прозорості, фінансової спроможності та конкурентоспроможності місцевих органів влади, а також питаннями, пов’язаними з висвітленням реформи децентралізації.  У цьому випуску пропонуємо вашій увазі матеріали, що присвячені : Викриттю корупційних дій  міськради Кропивницького; Зловживанням в сфері комунальної власності у Львові Тендерам на державні закупівлі в Черкасах та «традиційним» переможцям цих тендерів Масовому «дерибану» комунальних приміщень в Одесі Специфіці ремонту доріг  в Чернівцях Рекомендаціям місцевій владі щодо покращення прозорості та відкритості бюджетних процесів за участю громадян. Слідкуйте за оновленням наших регіональних рейтингів! Рейтинг найбільш прозорих 50 міст України  та 22 областей    можна знайти за посиланням http://transparency.icps.com.ua Рейтинг найбільш фінансово спроможних областей та міст України можна знайти за посиланням http://budgets.icps.com.ua  Рейтинг областей за рівнем розвитку регіонального бізнес-середовища можна знайти за посиланням  http://http://competitiveness.icps.com.ua Подробиці у віснику: /assets/uploads/images/images/eu/08_nl.pdf

Внутрішня політика

Вісник регіональної прозорості. Випуск 2

Пропонуємо вашій увазі другий випуск аналітично-інформаційного продукту Міжнародного центру перспективних досліджень – ​«Вісник регіональної прозорості», який розроблено в рамках реалізації проекту «Транспарентність, фінансове здоров’я та конкурентоспроможність місцевого самоврядування в Україні», що реалізується МЦПД та словацькою недержавною неприбутковою організацією INEKO за фінансової підтримки Посольства США в Україні. У віснику ви зможете ознайомитися з напрацюваннями Проекту та його перебігом, а також з різноманітними матеріалами, присвяченими підвищенню прозорості, фінансової спроможності та конкурентоспроможності місцевих органів влади, а також питаннями, пов’язаними з висвітленням реформи децентралізації. У цьому випуску пропонуємо вашій увазі матеріали, що присвячені: Презентації  рейтингу  прозорості 22-ох регіонів України, розробленого експертами МЦПД (Україна) та Transparency International Словаччина; Порушенням процедурних питань у Хмельницькій міськраді при підготовці чергової сесії; Закупці Чернівецькою міською радою вживаних тролейбусів в аварійному стані; Аналізу позиції міста Одеса в рейтингу прозорості міст; Зловживанням у місті Кропивницький при озелененні міста; Викриттю  окремих схем дискримінації учасників торгів при  здійсненні державних закупівель; Рекомендаціям місцевій владі щодо покращення прозорості  та відкритості  бюджетних процесів за участю громадян. Повна версія Вісника - /assets/uploads/images/images/eu/nl_02_07_17_.pdf

Внутрішня політика

МЦПД провів дипломатичний брифінг

Вже традиційно МЦПД представив аналітичний вісник Inside Ukraine дипломатичному корпусу. Ігор Петренко, в частині державні рішення, підбив підсумки трьох років президентства Петра Порошенка. Щодо сфери зовнішньої політики, то Україна досягла прогресу на шляху європейської інтеграції. Набула чинності Угода про асоціацію між Україною та ЄС, застосовується поглиблена та всеохоплююча зона вільної торгівлі (ПВЗВТ), яка спрощує доступ українських товарів на ринок ЄС. З 11 червня 2017 року почав діяти безвізовий режим, який став одним з найвідчутніших здобутків України, - зауважила Ірина Івашко. За президентства Порошенка Україна фактично вичерпала «вікно можливостей» у сфері євроінтеграції, які ЄС готовий був надати Києву на нинішньому етапі. Як наслідок, у найближчому майбутньому пріоритетність проєвропейського вектору України може опинитися в залежності від готовності ЄС запропонувати нові формати зближення чи інші привабливі стимули для внутрішніх перетворень за відсутності перспективи членства в ЄС. Старший економіст Василь Поворозник, зазначив, що зі здобуттям незалежності для України, що успадкувала радянську систему пенсійного забезпечення, яка передбачала тільки солідарний рівень, гостро постало питання формування нової пенсійної системи, яка відповідала б актуальним соціально-економічним умовам. 25 років в Україні тривають спроби здійснити пенсійну реформу, проте результат поки що не втішний. Адже запропонований урядом проект важко назвати повно- цінною системною реформою, яка кардинально змінить існуючу пенсійну реформу. Також слід враховувати, що формування ефективної пенсійної системи потребує цілого ряду реформ в суміжних сферах, як то фінансова, податкова та соціальна