Макроекономічні показники осені 2018 - прогноз МЦПД

Міжнародний центр перспективних досліджень (МЦПД) підготував чергову аналітичну публікацію «Економічний аналіз і актуальні тенденції» за вересень 2018 року. Вона містить детальний аналіз показників виробничого сектору, цін, фінансового ринку та прогноз на 2018-2020 роки щодо розвитку української економіки. Згідно аналітичного документу, початок осені 2018 року характеризувався такими фактами: · Урожай ранніх зернових значно зменшився порівняно з попереднім роком через падіння врожайності. · Врожайність пізніх культур суттєво зросла, завдяки чому врожай кукурудзи та соняшнику має бути набагато більшим, ніж попереднього року. · На початок осені промислове виробництво скоротилося на 0,5% р/р. · Оцінку зростання ВВП в другому кварталі 2018 року підвищено до 3,8% р/р. У свою чергу, у прогнозній частині зазначається, що: · Прогноз економічного зростання 2018 року залишається на рівні 3%. · У разі неотримання фінансування МВФ темпи зростання можуть бути нижчими. · За базовим сценарієм, ВВП збільшиться на 2,5% у 2019 році. Основні ж показники Ви можете знайти на рисунку.   Матеріал доступний як українською, так і англійською мовами. Звертайтесь до МЦПД для отримання більш детальної інформації, замовлення, попереднього перегляду випуску і ознайомлення з умовами підписки: e-mail: office@icps.com.ua тел. (044) 253-22-29, (068) 831-94-69...

Старт проекту "Сприяння прозорості та впровадженню антикорупційних заходів у державних підприємствах та органах місцевого самоврядування в Україні"

Міжнародний центр перспективних досліджень у партнерстві з Інститутом економічних та соціальних реформ в Словаччині (INEKO) розпочинають проект "Сприяння прозорості та впровадженню антикорупційних заходів у державних підприємствах та органах місцевого самоврядування в Україні", ініціатива підтримується за програмою «Офіційна Підтримка Розвитку Словацької Республіки (SlovakAid)». Проект спрямований на підвищення ефективності органів місцевого самоврядування та громадянського суспільства у сфері створення та нагляду за регіональною політикою, управління державними підприємствами, моніторингу бюджетів та відкритості місцевої влади. Варто зазначити, що наразі у світі свою дієвість та ефективність доводить E-governance, що стало наслідком об’єктивних процесів диджиталізації. Такий спосіб державного управління дозволяє оптимізувати роботу уряду, мінімізувати затрати часу та підвищити прозорість, що підтверджується досвідом зокрема і європейських країн. Зокрема, проект торкається вищезазначених процесів і імплементується для підвищення прозорості муніципалітетів, покращення фінансового здоров'я регіонів, міст і населених пунктів, покращення рівня інформованості громадськості шляхом розробки порталів з даними, відповідних рекомендацій та моніторингу їх імплементації. Впродовж минулого етапу впровадження проекту, був відчутний зворотній зв'язок -звернення обласних та міських рад з проханням надати відповідні рекомендації як покращити своє положення відносно інших міст або областей. Загалом, наші портали відвідало понад 20 000 унікальних відвідувачів, ми зареєстрували близько 100 000 переглядів сторінок, 400 згадувань прозвучало у різних новинних ресурсах. Також, проект мав наслідком проведення 40 антикорупційних розслідувань і більшу відкритість даних, підтримуючи при цьому кроки до впровадження E-governance. У свою чергу, цього разу ресурси проекту також стануть важливим та зручним інструментом для громадських активістів, місцевого самоврядування та керівників, інвесторів та бізнесу щодо визначення ситуації на місцях, адаптації своїх стратегій щодо певних міст та регіонів України: Прозорість областей та міст України http://transparency.icps.com.ua/ В рамках підготовки рейтингу розроблено 67 показників у 9 основних сферах, які відображають ситуацію щодо транспарентності обласних рад. Фінансове здоров’я областей та міст України http://budgets.icps.com.ua/ В рамках підготовки рейтингу проаналізується понад 100 показників бюджету по кожному із 73 муніципалітетів. Інформаційна відкритість державних підприємств - планується Міститиме дані по 50-ти державних підприємствах, не менше 30-ти параметрів по кожному. Фінансова стабільність державних підприємств - планується...

ПАРЄ: уроки однієї перемоги

Поразки Росії ми вважаємо своїми перемогами, і міжнародні організації в цьому відношенні нагадують поля бойових дій. У вівторок, 9 жовтня, таким полем стала Парламентська асамблея Ради Європи (ПАРЄ). Україна здобула тактичну перемогу, коли європарламентарі відмовилися приймати зміни до регламенту, які дозволяють скасувати санкції проти російської делегації. У росіян потужне лобі в керівництві ПАРЄ і, очевидно, що вони докладуть зусиль щоб розширити число своїх прихильників в організації. Українській делегації ще належить відстоювати інтереси нашої країни в уже більш складних умовах. Рада Європи, заснована в 1949 році - одна з найстаріших європейських організацій. У її склад входять 47 держав - досить значне представництво. ПАРЄ - теж стара і представницька, хоча і не приймає юридично обов'язкових норм, однак обирає суддів Європейського суду з прав людини і призначає ряд інших міжнародних чиновників. Займається ПАРЄ, переважно, обговоренням демократичних свобод: права людини, права меншин, верховенство права і розвиток демократії. Для України всі ці питання як були актуальними в 1995 при вступі до, так і зберігають актуальність до цього дня. Навряд чи, хто-небудь в ПАРЄ 20 років тому могли передбачити, що замість проблем демократизації Східної Європи, доведеться реагувати на відкриту агресію однієї держави-члена та окупацію частини території іншої держави-члена. Для Асамблеї це стало досить болючим викликом. Генсек Ради Європи Турбйорн Ягланд заявив, що Росія не повернеться в ПАРЄ в 2019 р хоча до прийняття такого рішення його секретаріат розіслав депутатам секретний документ про неправомірність санкцій проти російської делегації. 9 жовтня ПАРЄ відмовилася обговорювати документ, що відкриває дорогу до зняття санкцій з російської делегації і її повернення до повноцінної роботи. Санкції були накладені в зв'язку з тим, що Держдума схвалила агресію проти України в 2014 році і тим самим порушила фундаментальні принципи організації. Протягом останніх років Кремль вів дипломатичну роботу, домагаючись скасування цих санкцій. Як показало засідання ПАРЄ 9 жовтня, поки ця робота не принесла потрібних росіянам результатів. Крім радості за результат подій, нам слід замислитися і над тим, які уроки слід засвоїти з подій в ПАРЄ. Урок перший полягає в тому, що потрібно трохи менш егоцентрично сприймати багатосторонні формати та майданчики. Провал ініціативи російської делегації, що відкриває шлях до скасування санкцій проти них, - не тільки наша перемога. Це - загальний результат оцінок і позицій складної організації, яку представляють 324 члени - політики з дуже різним бекграундом. Вони переслідують власні цілі та керуються своїм розумінням ситуації; не факт, що їх позиція - результат наших зусиль. Цей урок буде корисний навіть не стільки в подальшій роботі в ПАРЄ, скільки в інших питаннях: від реформування ООН до підтримки режиму антиросійських санкцій. Ми залежимо від міжнародних партнерів, оскільки виступаємо слабкою стороною асиметричного конфлікту. І ми повинні віддавати належне їх прагненням і інтересам. Важливо і те, що ситуація залишається складною. Питання про повернення російської делегації до повноцінної роботи, безумовно, ще буде підніматися, так само, як і росіяни продовжать його активно лобіювати. Урок другий полягає в тому, що нам потрібно продумувати свої дії при різних сценаріях. Росія може повернутися. І тоді готова буде парламентська делегація України працювати в більш складних умовах? Працювати в багатосторонніх форматах означає глибоко розуміти інтереси інших, вміти будувати коаліції з найрізноманітніших питань, вміти поступатися партнерам у другорядному, щоб заручитися їх підтримкою у важливій. Досвід роботи депутатів в українському парламенті, на жаль, не дає підстав для оптимізму в цьому відношенні. Буде потрібно щось більше, ніж риторика. Тепер про риторику. Таврувати Росію за порушення міжнародних правових норм і принципів легко, а ось посилатися на європейські цінності українським парламентаріям буде складніше. У міру наближення до виборів і загострення конфліктів з нашими західними сусідами, питання прав меншин вже може послужити підставою для критики на адресу України. Тоді нам доведеться вдаватися до набагато більш складним риторичним вправам. І взагалі, з точки зору пріоритетів ПАРЄ, ситуація в Україні далека від ідеальної. У нас проблеми з демократією, верховенством права і правами людини - все це потрібно враховувати в промовах про порушення інших. Стаття Миколи Капітоненка в інтернет-виданні Реаліст: https://realist.online/article/pase-uroki-odnoj-pobedy...

Семінар "Громадський контроль над використанням державних фінансів на місцевому рівні"

Міжнародний центр перспективних досліджень в рамках проекту «Громадський контроль над використанням державних фінансів на місцевому рівні», який реалізується за підтримки Посольства Королівства Нідерландів провів установчий семінар для регіональних координаторів проекту. Зокрема, в рамках проектних активностей передбачено проведення антикорупційних розслідувань у 12 областях України, а саме: Дніпропетровська, Житомирська, Закарпатська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Одеська, Сумська, Харківська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька області. Також експертами МЦПД було представлено методичний посібник щодо форм та видів контролю державного управління фінансами, проблем контролю над державними фінансами, а також основним напрямкам та підходам громадського контролю.  Проведення публічних заходів в регіонах заплановано протягом найближчих шести місяців. Усі публікації розслідувачів та інші матеріали в рамках проекту будуть доступні на сайті проекту Антикорупційний портал....